ТМ "Нова Сила" - інтернет магазин автозапчастин
Як часто треба міняти моторне мастило? Питання знайоме для багатьох автомобілістів.
Як часто треба міняти моторне мастило? Питання знайоме для багатьох автомобілістів. Якщо автомобілісти з досвідом давно для себе все з'ясували, що і як, то, для початківців це питання досить актуальне.
Моторне мастило - це необхідний елемент нашої машини. Це, як кров в організмі людини, без нього нікуди.
Принцип досить простий для розуміння. Двигун складається з металевих частин. Вони підігнані так, що між ними є зовсім невелика відстань, в декілька мікрон. При роботі, щоб метал з металом не стикався і потрібна змазка. Ось для цього і необхідно моторне мастило в двигуні. Витекло мастило - сила тертя зросла, деталі почали нагріватися, і, далі, наслідки непередбачувані.
Існують різноманітні рекомендації автовиробників про ті розміри пробігу, через які необхідно міняти мастило в даному автомобілі і на даному двигуні. Цифри різні, тут уточнюйте саме для своєї моделі. Але, тут є один маленький нюанс, про який мало хто замислюється, але, бажано, бути в курсі.
Ось дивіться. Приміром, автовиробник рекомендує міняти мастило кожні 15 тисяч кілометрів пробігу. Здавалося б, що простіше, засікай цифри спідометра і, в потрібний момент відвідуй автосервіс.
Тепер включаємо голову і соображалку.
Якщо наш автомобіль рухається з середньою швидкістю в 80 км / год і середніх оборотах двигуна в 3 тис. об / хв, то 15 тисяч кілометрів ми проїдемо за 200 годин. Звичайно, це не реально, більше тижня сидіти за кермом безвилазно, але ми, поки вважаємо. Нескладно підрахувати, що за 200 годин роботи колінчастий вал нашого двигуна здійснить 36 млн. оборотів.
Добре. Тепер, дивимося варіант руху в наших міських пробках. Рушили, зупинилися і так постійно. Колінчастий вал крутиться, кілометри при зупинці не додаються. Якщо взяти середнє, зразкове значення, то, ті ж 36 млн. оборотів, колінвал здійснить вже не за 15 тисяч кілометрів пробігу, а за 9 тисяч. Тобто, приблизно в 2 рази менше.
Виходить, що, якщо ми будемо слідувати вказівкам автовиробника, і відміряти по спідометрі заповітні 15 тисяч пробігу, і кататися, при цьому за наших пробках і ненудних погодних умов, то, насправді, наш пробіг складе більше 20 тисяч кілометрів. А це вже, значне перевищення навіть для найдорожчих синтетичних масел. Для двигуна це просто так не пройде.
Наші автомобілісти давно вже, досвідченим шляхом, вивели нескладну формулу періодичності заміни масла. Все досить просто.
- Якщо ви купили мінеральне мастило - то міняти його, бажано, кожні 5-7 тисяч пробігу.
- Якщо мастило синтетичне, то терміни заміни побільше, приблизно в два рази, або, кожні 10-12 тисяч пробігу вашого автомобіля.
Є, звичайно, любителі більш частої зміни моторного масла. Сам особисто знаю не одного, які міняють синтетику через 5 тисяч пробігу. Але це, як говоритися, справа особиста, є бажання, так хоч через тисячу. Автомобіль, взагалі, штука непередбачувана, не буває двох однакових, який власник, така й машина. Якщо водій акуратний і спокійний, то і автомобіль працює спокійно і надійно. Якщо ж за кермом гонщик, то і автомобіль буде в сервісі набагато частіше.
Ну, це лірика, повернемося до моторного масла. Ось ще необхідні правила, яких бажано дотримуватися.
Якщо ви купуєте автомобіль, особливо якщо з пробігом, бажано відразу ж поміняти моторне мастило і паливний фільтр. Щоб не говорив попередній власник, перевіряти на власному гаманці, не найкращий підхід. Краще вже трохи заплатити, але бути впевненим у серці свого нового друга. Це ж стосується і нових автомобілів з салонів. Хто знає, які там умільці працюють, як собі на хліб заробляють. Їх то завдання продати, а їздити ж вам.
Longlife- масла із збільшеним інтервалом заміни
Є у продажу марки масел, на які нанесено маркування longlife. Буквальні переклад « довге життя». Якщо вірити запевненням виробників, то інтервал заміни, у таких масел, повинен бути набагато більше, ніж у звичайних.
Чи можна сліпо вірити таким твердженням? Що це, сучасні присадки, чи черговий маркетинговий хід для довірливих покупців?
Проводити заміну масла із збільшеним сервісним інтервалом можна, але, тільки, при обов'язковому дотриманні трьох умов:
- 1. Якщо фірма - виробник передбачила саме для цієї марки і саме для цього двигуна збільшений інтервал заміни масла під брендом longlife. Якщо ні, то проводити експерименти за свій рахунок справа не вдячна і, зовсім не вигідно.
- 2. Якщо фірма - виробник проводила випробування своїх двигунів з використанням моторних масел longlife. Чому має бути офіційне підтвердження у вигляді сертифіката.
- 3. Якщо ви використовуєте свій автомобіль тільки в тих умовах і в таких режимах, які є допустимими для системи longlife.
Для перших двох пунктів, начебто, все зрозуміло. Треба своїми очима побачити ті папери, які підтверджують, що на вашій машині можна використовувати систему longlife. Природно, краще не вірити словам продавцем, їм важливо продати, а їздити ж доведеться вам. І вирішувати виниклі проблеми будете саме ви, а не продавці. Спробуйте потім доведіть, що поломки в двигуні з'явилися саме через застосування масла із збільшеним інтервалом заміни.
А ось третій пункт, це проста задачка на логіку. У наших умовах, експлуатація автомобіля набагато відрізняється від умов інших країн, тієї ж Європи. Там, наприклад, вулиці миють щоранку, природно, що кількість пилу і бруду в рази менше, ніж у нас. Плюс, зовсім інші температурні режими.
Висновок простий. Мастило, із збільшеним інтервалом заміни longlife справа хороша, але, тільки для тих країн, де м'який клімат і на дорогах немає стільки хімії, бруду, пилу і снігу.
Треба регулярно перевіряти рівень моторного масла.
Як би добре двигун не працював, бажано, кожні 1-2 тисячі пробігу, все таки заглядати під капот, і перевіряти, що там з мастило відбувається. Процедура це нескладна, немарка. Відкриваємо капот, і дістаємо щуп. Відразу буде зрозуміло, що там в двигуні коїться.
Якщо мастило світле і чисте, то все в порядку, можна продовжувати свої подорожі. Якщо ж мало на кінчику щупа чорне і густе, має сенс подумати про заміну і промивання двигуна. Для цього існують спеціальні промивні мастила.
Рівень же самого масла відразу не визначити, якщо ви тільки що приїхали. Треба дати автомобілю трохи постояти, дістати щуп, протерти його кінчик сухою, чистою ганчіркою і засунути назад. Витягнувши назад, ви і побачите те, скільки масла у вас в двигуні. Бажано, щоб рівень був, десь між min і max. Якщо масла більше, то створюється надлишковий тиск, просто кажучи, стає менше місця. Якщо рівень нижче, двигуну масла починає не вистачати, наслідки непередбачувані.
Ось такі нехитрі прийоми дозволять відповісти на питання початківців автомобілістів про те, як часто треба міняти моторне мастило. Складного нічого немає, треба просто дотримуватися елементарних правил, і ваш автомобіль прослужить вірою і правдою довгі роки.